A taky se ještě i při 2km cestě při 15 stupních po vytažení klíčku točí nepřiměřeně
dlouho oba ventilátory chladiče (i víc jak 5minut).
Když se kontrolka ESP náhodou nerozsvítí, ventilátory jsou též po vypnutí motoru
v klidu. Stačí i vypnout klíč a znova nastartovat a pokud se nestihne rozsvítit kontrolka,
jsou po vytažení klíčku i větráky v klidu.
Nechápu souvislost mezi teplotou chladící kapaliny a ASR/ESP ?
No… diagnostika na to reagovala chybami:
ŘJ01 – Motor – 16502 – Snímač teploty chladící kapaliny (G62) 059919501A
– Signál příliš velký (sporadicky) a
ŘJ03 – ABS – 01314 – Řídící jednotka motoru -013 – Prosím přečíst paměť závad
(též sporadicky).
Ale po smáznutí závad a jízdě se to objevilo znova stejné projevy auta. Zpočátku jsem chtěl
měnit to čidlo, ale nechtělo se mi vypouštět chladící kapalinu, četl jsem sice na webu, že to
jde vyměnit i rychlovýměnou ale já jsem nechtěl mít plnou garáž chladící kapaliny.:)
Nakonec pomohlo pouhé odpojení čidla, což šlo sice úplně debilně a až otočením s ním
do jiné polohy pomohlo, že to šlo odpojit. Očištění odmašťovačem na kontakty a znovu
připojení a auto šlape znova jako hodinky:))
UP1: Hmmm, tak je to v prdeli, fungovalo to 1 den a závada je zpět :(( Řeším, pak napíšu.
UP2: Bylo to tím čidlem, teda aspoň to tak vypadá.:) Koukněte na video na jutubu:)